Veilig werken met kinderen.
Winkelwagen

Veel gestelde vragen

Vragen over e-learning

Ik weet niet wat mijn gebruikersnaam is?
Je gebruikersnaam is altijd je e-mailadres.

Ik heb geen inloggegevens ontvangen?
Misschien is de mail in je SPAM-box terecht gekomen. Zo niet, vraag dan nieuwe inloggegevens op via planning@incase.nl.

Hoe lang duurt de e-learning?
Elke module duurt gemiddeld 1 uur. De ene cursist doet er wat langer over en de ander.

In de uitnodiging voor mijn e-learning staat een maand vermeldt. Ik red het niet om de e-learning in die maand nog af te maken. Wat moet ik doen?
De maand die vermeld wordt in je uitnodiging (bijvoorbeeld: Herhaling Kinder-EHBO-online mei 2017) verwijst naar de maand waarin je toegang krijgt tot de online leeromgeving. Vanaf die dan is de e-learning 1 jaar geldig en toegankelijk. We raden wel aan de e-learning binnen 3 maanden nadat je deze hebt ontvangen te voltooien.

Ik heb de e-learning modules nog niet behaald. Kan ik nu wel meedoen met de praktijkbijeenkomst?
Nee. Als je de e-learning hebt gehaald, ontvang je een bewijs van deelname. Dit is je toegangskaartje voor de praktijkbijeenkomst. De kennistoets van de e-learning kun je zo vaak maken als nodig. Lukt het niet om de cursus te halen, bel dan met de helpdesk van Incase: 030-6622686.

Ik heb alle theorie gelezen van Kinder-EHBO module 1, maar ik scoor pas 55 procent. Hoe kan dat?
In de module Kinder-EHBO 1 bestaat de theorie uit twee gedeelten: baby en kind. Klik op het resultatenicoontje (boven in beeld) om je tot nu toe behaalde score te zien.

Ik heb de kennistoets gedaan, maar ik scoor niet boven de 90 procent, wat moet ik doen?
De kennistoets mag je onbeperkt herhalen. Alleen de twee beste resultaten tellen mee voor het eindresultaat.

Bij de simulatie haal ik niet genoeg punten. Wat kan ik doen?
Lees nauwkeurig de feedback die je na elke simulatie aangeboden krijgt. Begrijp je de feedback niet, dan helpen wij je graag. Kopieer en plak de totale tekst in een Word-document en mail dit, met verzoek om uitleg, naar planning@incase.nl

De simulatie loopt vast. Wat nu?
Het kan dat de browser die je gebruikt niet geschikt is voor de e-learning. Dit kun je doen: installeer Google Chrome - start je computer opnieuw op – ga met Google Chrome naar onze website - log in en ga verder met de e-learning.

Hoe wordt de eindscore van elke e-learning module berekend?
Bij elke e-learning-module moet je een score van gemiddeld 90 procent bereiken. Het lezen van de theorie telt voor 10 procent mee, de score op de kennistoets voor 30 procent en de score op de simulatie telt voor 60 procent mee. Haal je alle modules, dan ontvang je een bewijs van deelname. Dit is je toegangskaartje voor de praktijktraining.

Ik ben halverwege gestopt met een training. Bewaart jullie systeem mijn score?
Ons PlanPortal slaat alles op wat je hebt gedaan. De gelezen theorie wordt per pagina afgevinkt. De theorie telt voor 10 procent mee bij de totale score van de module. Maar let op: als je halverwege de kennistoets uitlogt, moet je de volgende keer de toets opnieuw maken, met andere vragen.

Hoe download ik mijn bewijs van deelname van de e-learning?
Open de module van de e-learning, klik op de groene button rechts bovenaan, download certificaat.

Vragen over de praktijktrainingen

Waar in het land worden de praktijktrainingen gehouden?
Incase geeft praktijktrainingen in de volgende regio’s:

Almere
Amersfoort
Arnhem
Assen
Delft
Den Bosch/Vught
Den Haag
Drachten
Enkhuizen/Hoorn
Hengelo
Hoogeveen
Leiden
Rotterdam
Utrecht/De Meern
Utrecht/Nieuwegein
Zwolle

Zit er geen locatie voor je bij? We verzorgen graag een cursus bij jou in de buurt. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Tot wanneer kan ik kosteloos afmelden voor een praktijktraining?
Kosteloos afmelden kan tot drie weken vóór de bijeenkomst. Afmelden kan via het PlanPortal.

Ik ben ziek. Hoe moet ik me afmelden voor de praktijktraining?

Geef aan je locatiemanager of leidinggevende door dat je ziek bent. Die kan jou ziekmelden bij Incase. Beterschap!

Wanneer moet ik weer een praktijktraining bijwonen?

Dankzij de e-learning is je diploma vanaf de laatste praktijkdatum, niet 1 maar 2 jaar geldig. Na een praktijktraining kun je een jaar later weer starten met een online-theoriecursus. Maximaal 2 jaar later ga je weer naar een praktijktraining. Incase houdt je hiervan op de hoogte.

Wat moet ik doen om mijn certificaat te halen?
Deelnemen aan de e-learning en de praktijktraining. Wanneer je alle modules van de e-learning hebt gehaald, kun je deelnemen aan de praktijktraining.

Hoe ontvang ik mijn certificaat?
Jouw contactpersoon kan enkele dagen na de praktijkbijeenkomst de certificaten voor je downloaden.

Gaat de training door bij slecht weer?
De praktijktrainingen van Incase gaan ook bij slecht weer door. Kijk even op twitter of op www.incase.nl als er bijzonder weer wordt verwacht.

Vragen over de administratie

Hoe kan ik mij inschrijven voor een cursus van Incase?
Ben je nog geen klant van Incase? Klik dan hier
Ben je al wel klant van Incase, dan kun je inloggen op het PlanPortal

Mijn naam staat niet correct op mijn certificaat. Kan ik dit online corrigeren?
Nee, maar wij kunnen je naam wel aanpassen. Stuur een mailtje naar planning@incase.nl met de correcte spelling van je naam, dan verwerken wij de wijziging in het systeem. Je locatiemanager of leidinggevende kan het certificaat vervolgens opnieuw voor je downloaden.

Mijn e-mailadres is gewijzigd. Aan wie moet ik dit doorgeven?
Je kunt het juiste e-mailadres doorgeven aan planning@incase.nl. Wij zorgen dat het wordt aangepast in de administratie. Doe dit zo snel mogelijk want alle communicatie over de trainingen gaat via het e-mailadres dat bij ons bekend is.

Ik heb een klacht over (het cursusprogramma van) Incase. Waar kan ik terecht?
Voor klachten kun je ons op verschillende manieren bereiken:

- Stuur een mailtje naar planning@incase.nl.
- Klik in de online cursusomgeving, links onderaan de pagina, op ‘support’ en laat een bericht achter voor de helpdesk.
- Neem contact met ons op via: 030-66 22 686

Natuurlijk horen we ook graag jullie tips & tricks! Daarvoor geldt dezelfde procedure. Van jouw ideeën kunnen wij leren.

Kan ik mijn certificaat laten registreren bij het Oranje Kruis of het Rode Kruis?
Ja, dat kan, maar dit moeten we weten vóór je deelneemt aan de praktijktraining. Je kan dus niet achteraf je diploma laten registreren. Neem voor meer

Vragen voor HR- en locatiemanagers

Hoe voer ik een nieuwe medewerker op in het PlanPortal?
Stuur een mail naar planning@incase.nl met daarin de volgende gegevens:

- Voor- en achternaam
- Geboortedatum
- E-mailadres
- Locatie
- Soort cursus

Een medewerker is uit dienst. Ik wil dat hij/zij niet meer in mijn overzicht op PlanPortal naar voren komt.

Stuur een mail met de gegevens van deze medewerker naar planning@incase.nl en meld daarbij per wanneer de medewerker uit dienst is getreden.

Tot wanneer kan ik mijn medewerker(s) kosteloos afmelden voor een praktijktraining?
Kosteloos afmelden kan tot drie weken vóór de bijeenkomst. Afmelden kan via het PlanPortal.

Een van de cursisten is ziek, hoe kan ik hem of haar afmelden voor de praktijktraining?
Je kunt contact opnemen met de planners van Incase: planning@incase.nl. Wens de zieke beterschap namens Incase!

Hoe krijgen de cursisten hun certificaat?
Enkele dagen na de praktijktraining kun jij via het PlanPortal de certificaten voor de cursisten downloaden.

Wanneer moet ik mijn medewerkers weer inschrijven?
Zodra je medewerkers weer een cursus moeten volgen, krijg je van ons een automatisch bericht. In het PlanPortal zie je bij ‘benodigde trainingen’ van alle werknemers de vervaldatum voor hun cursus. Voor deze datum moeten zij de e-learning hebben afgerond en deel hebben genomen aan een praktijktraining. Als je bent ingelogd in het PlanPortal kun je via ‘instellingen’ zelf de frequentie van de cursussen aanpassen.